AVG wet

Met de nieuwe AVG wet kun je als bedrijf aardig in je maag zitten. Wat moet je eigenlijk doen, hoe implementeer je de nieuwe wet in jouw bedrijf, en hoeveel tijd heb je uberhaubt voor om dit allemaal te bewerkstelligen?

De nieuwe AVG wet is op 25 mei j.l ingegaan. Dat betekend dat je een boete kunt krijgen wanneer je niet voldoet aan de gestelde eisen van deze nieuwe AVG wet. Deze boete kan aardig oplopen, namelijk tot 20 miljoen, of 4 procent wanneer de internationale omzet hoger is dan 20 miljoen euro.

Wat is de AVG en wat moet je doen om aan de nieuwe AVG wet te voldoen?

AVG staat voor Algemene Verordening Gegevensbescherming en is de nederlandse versie van de GDPR.

In een privacystatement moet worden aangegeven welke persoonsgegevens er worden opgeslagen en wat ermee wordt gedaan. Deze gegevens kunnen worden verzameld via een website, maar ook in andere systemen zoals een CRM.

Daarnaast moet je een contact afsluiten met bewerkers van deze data, om te kunnen garanderen dat de bewerking veilig wordt uitgevoerd. Deze privacywetgeving heeft dus een enorme impact op zowel grote als kleine organisaties. De tijd van lukraak gegevens verzamelen of mailinglijsten kopen is hiermee gelukkig echt ten einde.

Het fijne is dat AVG adviesbureau uw onderneming kan helpen met deze lastige nieuwe AVG wet. AVG adviesbureau inventariseert aan de hand van een AVG nulmeting wat er nodig is om uw onderneming AVG proof te maken!