Telefoonservice voor ZZP’ers

Als zzp’er is het van groot belang dat u ten alle tijden telefonisch bereikbaar bent. Het klinkt als vanzelfsprekend, maar de ervaring leert dat het vaak voorkomt dat de zzp’er net met een andere (mogelijke) klant in gesprek is en zodoende de tweede beller mist. Voor u, zo gaat dat vaak, 1000 anderen. Grote kans dat u de opdracht misgelopen bent en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Acht van de tien klanten die de voicemail krijgt haakt af.

Een goede, professionele telefoonbehandeling is dus erg belangrijk voor de uitstraling van uw onderneming. De oplossing is vrij eenvoudig. Schakel een goede telefoonservice in zodat u altijd een telefoniste achter de hand hebt die uw bedrijf naar buiten toe vertegenwoordigt. Nou was dit een tijd geleden nog een dure service, tegenwoordig is het allemaal veel voordeliger. Het bedrijf wordt niet per uur betaald, maar voor elk doorgeschakeld telefoontje. Zo betaalt u alleen nog maar voor kosten die ook echt maakt. Als u zelf in de meeste gevallen in de gelegenheid bent om de telefoon aan te nemen betaalt u dan ook bijna niets. Maar de back-up optie heeft u wel voor als het een keer niet uitkomt.

Er zijn veel aanbieders in dit vakgebied. Bedenk voor u zelf wat u belangrijker vindt, prijs of kwaliteit. Een inbound callcenter die de telefoontjes met heel veel zorg aanneemt kost natuurlijk meer dan een callcenter dat slechts een korte mededeling hoeft te doen. Een onpersoonlijk callcenter en dus goedkoper callcenter hoeft niet per se slecht te zijn, maar als u echt relaties op wilt bouwen kunt u beter voor kwalitatief hoogwaardige aanbieder gaan. Ook bieden deze callcenters vaak extra services aan zoals het nabellen van klanten, acquisitie of andere klantenservice gerelateerde zaken. Zoals gezegd zijn er veel aanbieders op dit gebied, dus kijk rustig even rond welke telefoondienst het beste bij u past.