Jouw evenement is de toegangspoort voor jouw bedrijf

Een evenement is niet alleen leuk, maar ook een van de beste zakelijke beslissingen die jij kunt nemen voor je bedrijf. Het hele idee van een goed georganiseerd evenement is dat je een uniek contact moment hebt met je prospects/klanten en dat heeft natuurlijk een positieve bijdrage aan het geheel van je bedrijf. Klanten werven moet tegenwoordig online, maar een evenement is één van de weinige mogelijkheden om direct in nauw contact te staan met je klanten. Het is dus best wel heel erg belangrijk dat je dit goed doet. Een solide plan en een goed uitgedacht evenement waarbij het je gasten aan niets ontgaat is belangrijk. Daarom geef ik je in deze blog een aantal tips waarmee dat zeker gaat lukken.

Een goed evenement sluit niemand uit

De titel die tevens een stelling is zou boekdelen moeten spreken en hier zou jij als evenementen organisator luidkeels ja op moeten zeggen. Een goed idee hierbij is altijd dat je zoveel mogelijk 'gegevens' over deze mensen verzameld. Uiteraard zonder vervelend te zijn, maar om bijvoorbeeld iets als een catering te betalen is het wle handig om inzichtelijk te hebben of bepaalde mensen een dieet hebben. Daarom adviseer ik altijd om zoveel mogelijk inzichtelijk te maken. Wanneer je data gaat verzamelen, geef dan goed aan waarom je deze data wilt hebben. Niet iedereen staat namelijk graag hun data af.

Een goed evenement is bereikbaar

Zorg ervoor dat mensen de locatie met gemak kunnen bereiken. Hiermee bedoel ik niet alleen dat de locatie dichtbij ligt, maar ook goed te bereiken is via zowel het openbaar vervoer, met de auto en met bijvoorbeeld een taxi. Dit is van belang, omdat dit het aantal gasten dat uiteindelijk naar je evenement komt maximaliseert en logischerwijs is dat iets wat je maar wat graag realiseert.

Succes!

Ik wens je ontzettend veel succes met het organiseren van een top evenement op een top evenementenlocatie!